Aktywnie na wakacjach do zamierzonego celu

Aktywnie na wakacjach do zamierzonego celu

Stres, praca biurowa, nadmiar obowiązków sprawiają, że bardzo łatwo można przybrać na wadze. Gotowe produkty, pełne konserwantów, polepszaczy smaku nie wpływają dobrze na nasz organizm. Nieregularne posiłki również nie są zalecane i mogą się przyczynić do zmiany wagi, niestety na niekorzyść. Stąd ogromny alarm kierowany już od jakiegoś czasu do naszego społeczeństwa, aby zmienić nawyki żywieniowe i tryb życia.

Duża ilość zawałów, chorób serca, cukrzyca, wysoki cholesterol pojawiają się w dużej mierze dlatego, że nie dbamy odpowiednio o nasz organizm. Nie da się zresztą ukryć, że nadwaga mocno ogranicza nas w codziennym funkcjonowaniu. Wystarczy niewielka aktywność, a już brakuje tchu, bolą stawy, plecy. Obciążenie organizmu to jedna z wielu niedobrych rzeczy, do których można łatwo doprowadzić.

Jak to zmienić?

Przede wszystkim należy udać się do dobrego dietetyka, który po pierwsze weźmie pod uwagę wyniki badań, sprawdzi skład ciała, ustali odpowiednią dietę oraz udzieli odpowiednich porad. Dietetyk powinien motywować do działania, odpowiednio wspierać. Dzięki temu oraz odpowiedniej edukacji na temat żywienia będziemy w stanie wytrwać w nowych postanowieniach i nowej diecie. Może być ciężko na samym początku, jednak organizm szybko się przyzwyczai i wpadniemy w poprawny rytm. Ważna jest jednak regularność oraz konsekwencja działań.

Jeśli chodzi o aktywność fizyczną to jak najbardziej można ją dodać do diety, ale nie jest ona konieczna na samym początku. Warto dać sobie czas na zmiany, aby nie przestraszyć się zbyt dużą ilością nowych aktywności. To może skutecznie zniechęcić, a nie o to tu w ogóle chodzić. Małymi kroczkami, ale konsekwentnie do celu.

Po tym, jak nasz organizm przyzwyczai się do spożywania pięciu zdrowych posiłków możemy wprowadzić aktywność. Dużo osób wybiera fitness bądź siłownię, ale bardzo dobre może być również bieganie, które pozytywnie wpływa na cały organizm. Nie tylko pozbywamy się kilogramów, wzmacniamy ciało i kondycję, ale często także pozbywamy się stresu, negatywnych emocji. Do biegania należy się odpowiednio przygotować. Zmienić może się dieta, jeśli postawimy na regularne treningi – należy o tym zawiadomić dietetyka. Po wprowadzeniu zmian warto skonsultować się z trenerem, który powie i pokaże jak prawidłowo biegać. Nie bez znaczenia jest sprzęt, czyli tutaj głównie buty – muszą być wygodne i bardzo dobrze dopasowane do naszej stopy.

Biegnie jest wciągające. Na początku może być ciężko, szczególnie tym, którzy nigdy nie biegali lub w młodości nie lubili biegać w szkole, ale szybko można wprowadzić organizm w określony rytm. Coraz większe dystanse, sukcesy pozytywnie wpływają nie tylko na ciało, ale też psychikę. Z czasem chcemy więcej i więcej, określamy sobie nowe cele, a często jednym z nim jest maraton. Warto poznać poradnik trenera jak przygotować się do maratonu  – to na pewno pomoże lepiej dostosować treningi, które przed maratonem ulegają zmianie. Trzeba być przecież w świetnej formie!